Sambia!

Jeg er I Sambi! Jeg har nå vært i Sambia i 2 uker, og har endelig fått internet. Sambia er fantastisk masse sol og utrulig hyggelige mennesker.

Image

Vi har nå kommet igang med vårt årbeid på sykehuset. Jeg jobber på 4 foskjellige avdelinger, admission, fødestuen, post og antenatal care. Vi jobber på et student sykehus I Lusaka. Første dag på sykehuset fikk vi beskjed om at både jordmødrene, doktorene og sykepleierne var i streik. På dette sykehuset er det i gjennomsnitt 80 fødsler hver dag. Vi fant fort ut hvor mye det var å gjøre på sykehuset nå som de var i streik. Første dag ble vi sendt rett i arbeid. En kjempe lærerik dag! Jeg jobbet i Admission, hvor alle mødre som var klare fødsel ble skrevet inn. Plutselig fant jeg en kvinne som lå på gulvet, hun var gravid med hennes andre baby. Hun ble skjekket og jeg følgte henne inn på fødestuen. Jeg og Helen hjalp henne, og ventet på noen som kunne komme å tå imot babyen hennes. Etter en liten stund kom en doktor, en student og hjalp oss. Like etter var fødselen igang. Heldigvis kom en av lederne løpende og fikk akkurat på hansken i tide til å ta babyen! Fredag 4 oktober kl 11:58 ble en nydelig sambien jente født. Etter fødselen ba vi sammen for både Moren og hennes baby.

Fredag 10 Oktober var streiken heldigvis over. Og fødestuen var helt ful. Når vi kom på sykehuset om morgenen gikk vi gjennom fødestuen for å komme til garderoben. Og det var hele 3 fødseler på gulvet. Vi starta dagen med bønn og lovsang, og deretter rett I arbeid. Det var så mange fødseler.

På fredag møtte jeg En 15 åring jente som jeg aldri kommer til å glemme. Hun hadde eclampsia og fikk et anfall rett før hun skulle inn på fødestuen. Heldigvis var streiken over og hun ble sendt rett til keisersnitt. Etter en liten stund kom lille David Elias til verden.

Image

Jeg er så utrulig takknemelig for alle dere som har vært med å sponset meg! Dere er en utrulig stor velsignelse for meg! Tusen takk! Jeg er også så takknemelig for alle dere som er med å ber for meg og mitt team, dere gjør en stor forskjell!

– Seline

(Beklager så mye skrivefeil)

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Sambia!

  1. Caroline sier:

    Så sykt kult Seline, du e så tøff 😀 masse lykke t vidare!
    (Forresten har dåkke ikkje taushetsplikt?) 🙂

  2. Ida sier:

    Kos deg masse vidare godle 😀

Legg igjen en kommentar

