Glede, kjærlighet og verdi!

Heihei! Håper dere koser dere masse med norsk sommer! Her i Perth er det vinteren. Jeg er alt i midten av uke 6 i undervisningen! Er helt språk forvirra, så jeg beklager dårlig formulering, har ikke snakket norsk på 6 uker. Image Jeg trives kjempe godt! Jeg er sammen med 21 flotte damer, som jeg skal tilbringe hele 11 måneder sammen med, aldersforskjellen er stor fra 18 til 73 år gamle. Vi har også 2 familier som reiser sammen med oss, 4 barn alle under 4 år. Er utrulig kult å se hvor ydmyke alle er, til å følger guds kall! Den gamleste av oss alle er Everlyn som er 73 år, hun er bestemor og student. Hun er utrulig morsom og får meg alltid til å le. En dag sa hun til meg: vi vil alltid finne unnskyldinger for å ikke følge guds kall. Hun sa, jeg har så mange gode unnskyldninger, jeg er alt for gammel til å studere, reise rundt å jobbe på sykehus, jeg hår dårlige hofter osv. Kaller gud deg til noe, vil han gi deg all den styrke du trenger. Man trenger ikke bekymre oss, bare stol på Gud, du er kvalifiser av han. – Ikke begrens hva gud kan gjøre gjennom deg, han er så stor folkens. Gud har adoptert deg til å være hans barn. Han er i deg, og gjennom deg han kan gjøre fantastiske ting! Gud er så god! Det å være en guddommelig jordmor er noe som virkelig har betyd mye for meg fra undervisningen. Å bringe gud inn i enhver situasjon, be og alltid stole på Gud! Alltid se den enkelte og vise kjærlighet til dem! Jeg har 6 uker igjen med opplæring her i Australia. Som sagt har jeg lært om kroppen og dens funksjon, fødsel, kosthold og kosthold for gravide, hvordan undervise om dette, malaria, HIV/AIDS, ta blodprøver og sprøyter og vaksinasjon, ta blodtrykk, puls og mye mer. 28 September reiser jeg til Lusaka i Zambia for 3 måneder. Etter det reiser vi til Addis Ababa i Etiopia for 3 måneder og tilslutt til calcutta i India. Image Jeg er kjempe takknemlig for all støtte jeg har fått av dere, dere er fantastiske, Tusen takk! Føler du at Gud leder deg til å være med på dette eventyret er du hjertelig velkommen. Ønsker du å kontakte meg: seline_jensen@hotmail.com MORE-På mandag så vi denne dokumentaren, A walk to beautiful! Det er en historie om kvinner som har Fistel i Etiopia. I Etiopia er det bare en jordmor for hver 10.000 mødre. Dette er en stor årsak til at dødeligheten er så stor for gravide kvinner i denne nasjonen. 1 av 12 kvinner vil dø i forbindelse av komplikasjoner under graviditet eller under selve fødselen. Fistel kan forebygges med god svangerskapsomsorg og en jordmor til stedet under fødselen.

Se hva jeg skal gjøre om 6 uker: http://www.youtube.com/watch?v=KK1pmSWZ2RU

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Glede, kjærlighet og verdi!

  1. Ida sier:

    Så gøy å veda kå du jør! Kos deg masse vidare snoppa, men ikkje gløm norsken heilt 🙂 ♥♥

Legg igjen en kommentar

